Håller på som dårar

Ja hela familjen håller på som dårar. Här skuras, slås in julklappar, åker hit och dit och fixar det och det. Nej inte nu!! Om en stund!!

Just nu lyckades jag snylta till mig en liten paus medans golvet i köket och farstun torkar.

Ulla-Britta sa att hon börjat stryka saker från "måstelistan" och det börjar bli dags med det här också. Fast knäck måste vi ju ha, och ischoklad, och klä julgranen, och byta sängkläder (annars vägrar jag att gå och lägga mig. Jag tänker inte vakna på julaftonsmorgon i skitiga lakan. Nej det kommer inte på fråga.) Och slå in några julklappar jag har kvar, och plocka fram tomtar och juldukar, och resten kan vi stryka från listan, eller NEJ, jag har glömt att griljera skinkan. UPS!!!!

Jaja, imorgon är det julafton och hur jobbigt det än har varit nu innan så älskar jag julen. Det är så skönt att bara vara. Helst tillsammans med alla i familjen!

Tänk vad man för över mycket på sina barn. De gnäller lite när de måste hjälpa till men de gör det och jag märker att jag fört över mycket av mina traditioner på dem. I går kväll putsade vi koppar framför TV:n på Emelies begäran så skulle det göras tillsammans. Elinor vägrade dock så Emelies pojkvän fick en lektion i kopparputsning (av Emelie och hon synade varje föremål noga om det blivit ordentligt gjort) undrar vem hon fått det efter ;-)

En liten hälsnig från mig mitt i stöket

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0