Föreläsning

Hej igen! Idag Måndagen den 20/10 har jag tillsammans med ca 900 andra pedagoger, suttit på en föreläsning om Målbedömning. Alltså bedömning av elever och de mål som finns i läroplanerna.

Tyckte faktiskt att föreläsaren var helt okej och att han kom med intressanta tankar kring detta. Vad är det vi ska bedömma egentligen och hur bedömmer man kunskap. Vad behöver eleverna lära sig i dag? Är det viktigt det vi lär ut? 

Tyvärr strejkar min nacke lite extra en period nu så att sitta still en hel dag på detta sätt blir påfrestande. Märker att jag får svårt att koncentrera mig när det börjar domna och sticka. Vilket är irriterande när man vill hålla fokus.
I morgon fortsätter diskussionen kring detta med målbedömningen på skolan.

Emelie hade bakat små chokladsnurror när jag kom hem. Smask! Dem ska vi ta med oss på onsdag så att vi kan stanna på vägen till Halland och ha en liten fikapaus tänkte hon. Gulligt!

Kram på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0