Oj då!!

Hoppsan! Inte hade jag tänkt att det skulle gå fyra veckor mellan varje skrivseans här på bloggen.

Har tänkt skriva flera gånger men inte hittat orden på nått vis. Det är klart att det händer massor av saker på jobbet hela tiden men det är lite svårt att skriva om med tanke på sekretess och så. Men lite om vad vi gör kan ni väl få veta.

Dagarna går så himla fort. Måndagar har vi gympa. Jag som aldrig tyckt om gympa/idrott i skolan tycker nu att det är riktigt roligt, att planera och hitta på allt möjligt skoj. I måndags spelade vi tex Fia med hjälp av olika stationer. Ut med en radda rockringar på golvet, dela upp barnen i fyra lag med olika färg, och så skulle de klara av olika uppgifter som att skjuta bandyboll i mål, gå balansgång, kasta boll i basketkorg och pricka en upp och nervänd plint med ärtpåse. Och varje gång någon i laget lyckas flyttar man fram ett steg. Gisses vilken frenesi det blev. KUL! Tänk om man fått göra sånt skoj.

Torsdagar har vi utedag. Då går vi till en lövskog i närheten. En torsdag förberedde vi lite med att kasta ut en massa sopor i skogen. Gösses vad komfunderade de blev. Vem kunde ha varit där och stökat ner på det viset. Det måste ha varit spökena (som 1:an och 2:an påstår sig ha sett) som haft fest. I varje fall så städade de kvickt upp allt det nya skräpet och även gammalt som vi sen källsorterade. Barnen hade mycket bra koll på vart de olika sakerna skulle kastas.

I fredags hade vi personalfest. En trevlig liten tillställning hemma hos en kollega i Gnisvärd. Vi åt Italiensk buffé från Ica Maxi och till efterrätt bjöds det på en fantastiskt god tiramisu. Oj vad gott det var.

Idag har jag hunnit med massor, både nytta och nöje. Varit ute med mina små skyddslingar eller är det vilddjur ;-). Jag har varit på hockey, städat, tvättat, lagat mat och lekt vid datorn.

Jag har något att bekänna förresten. Jag spelar om pengar nu!!

Jag skrev för länge sen om att jag brukade leka på King.com. Och jag skojade om att om jag nån gång kom upp i 1 milj juveler (som man samlar på där) så skulle jag satsa 100kr. För några veckor sedan hände det. Och vet ni vad jag har på den satsade 100-lappen spelat ihop 2500kr. SKRYT eller, men det är sant. frågan är bara om jag får pengarna. Har gjort ett uttag på 2000 för en vecka sedan, men ännu har jag inte sett av några pengar. Men det kan visst ta uppåt 14 dagar innan man får dem. Men om jag får dem så har jag ju fått Emelies och min fastlandsresa betald bara av att sitta och leka och det känns rätt okej.

Och bli nu inte oroliga för jag tänker inte sätta in mer pengar på King, men förhoppningsvis hämta ut :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0