Får till låns?

Regnet öser ner och gräset bara växer och växer. Behöver snart låna en skock med får eller en slåttermaskin, för snart är gräset så långt att gräsklipparen inte tar det. Men förhoppningsvis orkar nån av oss ta tag i det en kväll i veckan, om det nån gång slutar regna.

Elinor och pojkvännen råkade ut för en riktig id.....t. De var lovade att få hyra hans lägenhet i Oslo, de ordnade och skickade referenser och allt var klart, men när de anlände hade han ändå hyrt ut till någon annan. Så de fick tillbringa en vecka på en kompis golv. Nu har de dock fått tag på en liten liten 1:a med delad toa och dusch. Och nu söker de jobb för fullt. Hoppas att det snart är klart med allt, man blir ju lite orolig som mamma även om de är vuxna och klarar av att ta hand om sig själva.

Jag råkade ut för ett nytt yrselanfall i torsdags. Troligtvis ett vanligt blodtrycksfall. Det gick över snabbt, men jag har känt mig väldigt trött i några dagar efter det. Idag känns det bättre, men jag blir orolig att jag ska braka ihop igen. Det vill jag INTE. Jag tycker att jobbet är så skoj och jag vill verkligen jobba nu. Måste försöka att inte stressa upp mig hela tiden, men det är lättare sagt än gjort tydligen.

Som de flesta andra blir jag vansinnigt upprörd över detta med besparingen på skolmaten. Herregud är de inte riktigt kloka. Spara 500 000 på skolmaten samtidigt som de köper möbler för 10milj. Dessutom är det ju inget fel på de möbler de har, har jag förstått. Men det är ju inte samma plånbok förståss. Håller med den person som skrev att Gotlands kommun behöver tvångsförvaltas.

Kommentarer
Postat av: Ulla-Britta

Jag håller också med, vi kanske ska ta hand om ekonomin för Gotlands kommun ett tag, det kan väl inte bli värre i allafall.

2008-09-17 @ 23:16:16
URL: http://rindi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0