Söndag morgon

Söndag morgon och huvudvärk. Det låter det. Men jag har inte ens gjort nått roligt för att förtjäna den.

I går började Kinna och jag på en kurs i utökad allmänlydnad. Jätteskoj att få göra nått tillsammans. Bra social träning för henne som är lite osäker med andra hundar. Denna kurs är inte tävlingsinriktad, utan är bara för att man vill träna mer på vardagliga lydnadsmoment. Kinna var jätteduktig på det mesta vi gjorde i går, men det mest "basic" som SITT och LIGG, kunde hon plötsligt inte.

Emelie och jag ska ta en tripp till Ullared på höstlovet. Det ska bli riktigt skoj även om det bara är nån manad sen jag var där sist. Jag behöver väl egentligen inte,m men Emelie behöver lite nytt och så får vi ju ett avbräck i vardagen, ett litet äventyr ;-). För gudarna ska veta att det kan vara ett äventyr att åka dit.

I morgon är det fotografering, gud bevars. Jag gillar inte dessa porträttfotografier där man kan räkna dubbelhakorna. Dessutom måste jag färga håret för utväxten syns lite väl och den är ju inge kul att behöva titta på i ett helt år, på dessa bilder. Undrar hur det skulle se ut om det fick växa ut? Det skulle egentligen vara det skönaste. Men jag tror inte jag är riktigt beredd på att vara den gråhåriga dam/tant som döljer sig under toningen. Lite fåfäng är jag ju.

Emelie är hemma och TVÄTTAR. japp och inte bara sin tvätt utan vår här hemma med.Tänk att jag bara kan sitta och se på och komma med goda råd så blir tvätten fixad, så skulle det vara lite oftare tycker jag. Fast det kanske är på tiden, hon är ju trots allt 18. TACK snälla Emelie för hjälpen.

Det börjar också ordna sig för Elinor och pojkvännen i Norge/Oslo. Hon har nu fått jobb som bredbandsförsäljare med bra grundlön plus provision. Lustigt att vi, nu när hon är i Norge, pratar med varandra nästan varje dag. Det brukar vi inte göra annars. Men det känns tryggt att höra  ifrån henne så ofta. Vi pratar nu gratis med varandra med hjälp av headset, msn och skype. Tyvärr blir det lite störningar pga av brandväggen, men det kan man leva med när det är gratis :-).

Nej nu är det dags för hårfärg, sen ska vi rydda lite i trädgården. Motorsågen har kommit fram och då är det bäst att man är med och passar, annars ryker både det ena och andra ;-). Och på tal om att rydda i trädgården så är det inte bara den som behöver ansas utan fyra hundtassar också. Oj nu börjar listan bli lång.

Kram på er!

Kommentarer
Postat av: Gunilla

Du skulle ha köpt de där tre tackorna med bock som var till salu !! Då hade fixat trädgården !! ;-)

2008-09-22 @ 11:41:04
Postat av: Birgitta

Isak och jag har också börjat en lydnadskurs.

2008-09-24 @ 14:52:04
URL: http://www.kamelens.se/blog
Postat av: Ulla-Britta

Tyckte väl att du var snygg i håret. Det kanske är det som Sally skriker om när du kommer, att du är snygg alltså! För skriker kan man väl snart kalla det för, ingen är uppskattad som du!

2008-09-24 @ 23:52:28
URL: http://www.kennelrindi.se
Postat av: Ulla-Britta

Nu börjar det bli dags för en uppdatering...jag vet ju att du är på benen och har säkert en hel del att skriva om...i alla fall lika mycket viktiga saker som jag ;-)

2008-10-17 @ 20:25:13
URL: http://rindi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0